Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Γλυκός Σεπτέμβρης των σχολικών μου χρόνων.


Ο Γλυκός Σεπτέμβρης των σχολικών μου χρόνων.

Θυμάμαι έντονα κάθε Σεπτέμβρη των παιδικών μου χρόνων.
Καταρχήν ξεκίναγε με το τέλος του καλοκαιριού ,πράγμα που δεν ήταν και ο,τι καλύτερο απ’οτι θυμάμαι.  Σταδιακά άρχιζαν να λιγοστεύουν τα μπάνια, το βράδυ φορούσαμε ζακέτες και καλτσάκια και στο τραπέζι μας είχαν την τιμητική τους τα σταφύλια και οι μουσταλευριές!
Γλυκιά αναμονή κάθε Σεπτέμβρη το ταξίδι μας στην Θεσσαλονίκη, την πατρίδα του μπαμπά. Βόλτες στην έκθεση, στο Λευκό Πύργο, στην πλατεία Αριστοτέλους, ψώνια στην Τσιμισκή για τα σχολικά, γλυκό κολοκυθάκι φτιαγμένο απο τα χεράκια της γιαγιάς της Ιφιγένειας...
Και στην επιστροφή πάντα άρχιζε το σχολείο. Να βρώ τις φίλες μου, να δείξω την καινούρια μου τσάντα, να πω πως πέρασα στις διακοπές μου.
Η πρώτη μέρα του σχολείου ήταν μέρα γιορτής.
Φορούσα τα καλά μου ρούχα και παπούτσια και ξεκινούσα με την μαμά για τον αγιασμό. Η επιστροφή όμως ήταν αυτή που λαχταροσα﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽υκειύσα περισσότερο. Η γλυκειά επιστροφή.  
Κάθε πρώτη μέρα του σχολείου ,πάντα μα πάντα, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο, η μαμά μου ,μου γλύκαινε την σχολική χρονιά που ξεκινούσε.
Γυρίζοντας στο σπίτι μαζευόταν όλη η οικογένεια και με μια «μανουλίστικη» ιεροτελεστία, έκοβε το γλυκό και πρόσφερε πάντα το πρώτο κομμάτι σ’εμένα και μετά σε όλους τους άλλους ,συνοδευόμενο απο ένα γλυκό φιλί και τις χίλιες ευχές της για μια καλή σχολική χρονιά.
Το γλυκό ήταν συνήθως χαλβάς ή εκμέκ καταϊφι.
Ζεστοί και ανεξίτηλοι οι Σεπτέμβρηδες των παιδικών μου χρόνων και μόνο έναν άνθρωπο ευχαριστώ για τις υπέροχες αυτές αναμνήσεις: την Μαμά μου.
Έτσι έκανα και γω φέτος στην κόρη και έτσι ελπίζω να κάνει και αυτή στην δικιά της... έτσι άπλα για να την γλυκάνει...
Σας δίνω την πολύτιμη συνταγή της μαμάς μου για το εκμέκ καταϊφι, ίσως και εσείς θελήσετε να γλυκάνετε τα αγγελούδια σας...

Εκμέκ καταϊφι της μαμάς Κικής.
ΥΛΙΚΑ:
Για την βάση:
  • *     500 γρ.καταϊφι
  • *     300 γρ.βούτυρο γάλακτος
  • *     150 γρ.αμύγδαλα χονδροκομμένα
  • *     150 γρ.καρύδια χονδροκομμένα

Για την κρέμα:
  • *     9 κρόκους αυγών
  • *     10 κουτ.σούπας corn flour
  • *     2 lit.γάλα
  • *     10 κουτ.σούπας ζάχαρη
  • *     4 βανίλιες
  • *     3 κουτ.σούπας βούτυρο

Για το σιρόπι:
*     3 ποτήρια νερό
*     5 ποτήρια ζάχαρη
*     2 ξυλάκια κανέλλας
Για την σαντιγύ:
  • *     1 κιλό σαντιγύ ή 4 κουτάκια κρέμα morfat
  • *     50 γρ.αμύγδαλα φιλέ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΣΗ:
Στρώνω το μισό καταϊφι σε ελαφρώς βουτυρωμένο ταψί.
Προσθέτω τα καρύδια και τα αμύγδαλα.
Στρώνω το υπόλοιπο καταϊφι και το περιχύνω με όλο το βούτυρο ζεστό.
Το ψήνω μέχρι να πάρει χρώμα.
Περιχύνω με το σιρόπι κρύο.
Βάζω την κρέμα χλιαρή και το βάζω στο ψυγείο.
Όταν παγώσει στρώνω την σαντιγύ και το πασπαλίζω με το φιλεταρισμένο αμύγδαλο.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ:
Βάζω το μισό γάλα στην φωτιά να κάψει.
Στο υπόλοιπο διαλύω το corn flour.
Χτυπάω τους κρόκους με την ζάχαρη και τις βανίλιες.
Προσθέτω στο παραπάνω μείγμα το κρύο γάλαaτα.﷽﷽﷽﷽﷽﷽που για να μην κ να γό και τέλος το ζεστό λίγο-λίγο.
Ανακατεύω διαρκώς.
Αδειάζω σε καθαρή κατσαρόλα και ανακατεύω σε σιγανή φωτιά ώσπου να πήξει η κρέμα και να γίνει λεία.
Κατεβάζω απο την φωτιά και προσθέτω το βούτυρο.
Αφήνω να κρυώσει και ανακατεύω που και που για να μην κάνει κρούστα.



ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου